Safari-symbol

Välja startsida

Startsidan är den webbsida som normalt visas när du öppnar Safari.

  1. Öppna Safari om det inte redan är öppet.

  2. Välj Safari > Inställningar och klicka på Allmänt.

  3. Gör något av följande:

    • Om du vill använda webbsidan i det aktiva Safari-fönstret eller den aktiva fliken klickar du på ”Välj nuvarande sida”.

    • Om du vill använda en annan webbsida skriver du adressen i fältet Startsida.

    • Om du vill använda en tom sida raderar du innehållet i fältet Startsida så att fältet blir tomt.

  4. Om du vill att startsidan ska visas varje gång du öppnar ett nytt Safari-fönster väljer du Startsida från popupmenyn ”Nya fönster öppnas med”.

Se även

Göra Safari-inställningar